عن فــــــــوو

إحنــــا فـــوو

القصص المختلفة هي اللي بتحرك شغفنا وتطورنافي إننا نقدم كل الجديد في صناعة الشحن وتوفير حلول أسهل لأصحاب التجارة الإلكترونية. مع فوو قصة نجاح متجرك الإلكتروني هتتحكي بطريقة مختلفة، بطريقة تخليك مثل وقدوة لغيرك .
مش صح إنك تعمل كل حاجة بنفسك، دلوقتي فوو موجود وهيكون شريكك المثالي في البحث عن شركة الشحن المناسبة بالأسعار المتوافقة مع الميزانية ومع توفير فريق عمل للمتابعة والتأكد من سعادة عملائك.
من زحام التفكير إلى راحة البال، فوو هيساعدك تقلل تكاليف متجرك الإلكتروني بنسبة 30% وده من خلال تجارب سابقة أثبتت نجاحها مع عملاء راضين عن خدمتنا.مع فوو أنت سابق في عالم التجارة الإلكترونية.

قصتنا

مؤمنين من البداية بروح الطفل اللي جوانا، وقدرتنا على إن المستحيل ممكن بس بإضافة عوامل متطورة وحلول غير مسبوقة في عالم الشحن وحققنا حلمنا.
بدأت قصتنا سنة 2018لما لقينا فجوة بين أصحاب التجارة الإلكترونية وشركات الشحن ووجود تحديات بتواجهها لطرفين بدون وجود حلول عملية تسهل المهمة ومن هنا نشأت الفكرة.
فكرةفوو بسيطة وهي إننا بنلعب دور الوسيط ما بين أصحاب الشركات وشركات الشحن مع وجود فريق عمل خاص لكل عملائنا لمنحهم تجربة متكاملة أركان النجاح بدون مجهود إضافي أو خسارة أرباح.
بمجهود كل فرد في عائلة فوو قدرنا نحقق المعادلة الصعبة والرحلة ما زالت مستمرة إتجاه كلما هو سابق في عالم التجارة الإلكترونية والشحن

محطات في رحلة فوو

  • تأمين ثلاثة استثمارات رئيسية : اثنان من شركة اليكس انجل ومقرها مصر و واحد من قايق هاندرد ستارتب في سان فرانسيسكو
  • خدمة أكثر من 400 صاحب شركة تجارة إلكترونية صغيرة ومتوسطة
  • قمنا بتوفير خدمة الشحن لكل مناطق مصر
  • قمنا بتوفير خدمة الشحن إلى 24 دولة
  • أقمنا شراكات مع 12 من مزودي خدمة الشحن محليًا ودوليًا
  • تم تسجيل الشركة في مصر والمملكة المتحدة وجزر فيرجن البريطانية